Novinky z výuky

Sametový den na „Jedničce“

V souvislosti s událostmi 17. listopadu se deváťáci přenesli formou zážitkové hry „Kolik stojí čest“  do období komunismu.

Z jednotlivců se stali účastníci 50. – 80. let 20. století v Československu. Každý hráč procházel určitými stanovišti své životní pouti na základě vlastních rozhodnutí.  Hra začala v porodnici. Los rozhodl, do jaké rodiny se narodí – to člověk ...

Zážitkové učení je nedílnou součástí projektu Začít spolu

Asi každého z nás, dětí i dospělých, potěší, když uvidíme výsledek své vlastní práce. Natož pak, když tento výsledek můžeme i ochutnat. Aby toho nebylo málo, přidali jsme k vaření slohový útvar „postup práce“ a trochu matematiky při vážení potřebných ingrediencí. Abychom vyhověli zároveň i našim chuťovým buňkám, zkusili jsme postupně recepty hned dva – slané bramborové placky – ...

Učit se můžeme i z pohádky

Pohádka jako psychologický fenomén hraje významnou roli v rozvoji dítěte od raného věku. Má však význam vracet se k ní i u školáků. Posiluje řečové dovednosti, je nenásilným prostředkem  morálního poučení a modeluje u dětí vzorce chování včetně pojetí dobra a zla. A na tom stavěla i naše cesta do pohádky, tentokrát s Červenou Karkulkou.

Příběh holčičky s červenou čepičkou nás ve třídě 2.C provázel celý první listopadový ...

Výprava za ozoboty

Kamarády ozoboty máme sice u nás ve škole, ale i přesto jsme se vydali za dobrodružstvím do nedaleké Ostravy za našimi ozobotími kamarády a něco nového se přiučili. Ve světě techniky nás čekalo 90 zábavných minut.

To že roboti-ozoboti reagují na barvy, které jim nakreslíme na papír, a dokáží měnit barvy, to už jsme se naučili ve ...

Čtvrťáci poznávali les

V rámci projektového dne “ Chráníme les“ se žáci čtvrtých tříd vydali poznávat jeho ekosystém. Pod vedením zkušených odborníků děti tvořily pavučinu, zahrály si lesní pexeso, hmatem poznávaly stromy, v lesním porostu hledaly ukryté kolíčky. Ve skupinkách pomocí lesního materiálu tvořily hmyzí domečky. Děti strávily příjemný den v přírodě a dozvěděly se mnoho zajímavých informací. Na závěr dostaly lesní kloboučky a velkou ...

Lapbook v dějepise

V letošním školním roce jsme v dějepise poprvé vyzkoušeli formu lapbooku. Jde o papírovou složku, ve které žáci zpracovávali zadané téma. Informace čerpali nejen z učebnice, ale i z internetu či jiných zdrojů. Jednotlivé ročníky měly zadána tato témata:

6. ročník – Egypt

7. ročník – Jak se žilo v raném a vrcholném středověku

...