Do žákovských lavic už nakukuje jaro
I když počasí venku nezapře aprílové hrátky a zažíváme jeden z nejstudenějších dubnů, je tady již celý měsíc jaro. A to se rozhodlo alespoň trošku potěšit i druháky v projektu Začít spolu na naší „jedničce“.
Ve společném projektovém čtvrtku po více než šestitýdenní odmlce se ve 2.A, B i C odvíjela jarní témata. Projektová náplň, tradičně rozdělená do čtyř stanovišť, se v jednotlivých třídách trochu lišila. V rámci českého jazyka na děti čekala čtenářská dílna, v jiné třídě naopak populární úniková hra zaměřená na vyřešení úloh s jarní tématikou, při nichž děti získávaly kódy k otevření zámku, který nechtěl pustit jaro mezi nás.
„V matematice jsme se všichni společně zaměřili na logické úlohy – bludiště, výstaviště podle matematiky profesora Hejného, ale také na řešení slovních úloh,“ popsala činnost dětí vedoucí projektu druhých tříd Jitka Hanáková. Ta pro své děti připravila i aktivity spojené s popisem rostlin a vytvoření herbáře v centru objevů. Ateliér její děti věnovaly vytvoření hnízda pro čápy, které s napětím sledujeme při jejich návratu na stálá hnízdiště z dalekých teplých krajů.
Ve 2.B žáci zkoušeli v objevech zajímavý pokus s rozvíjejícím se poupětem, které si vytvořili z papíru. A ateliéru vévodil tentokrát obyčejný váleček na nudle spolu s alobalem. Ale to by bylo málo. Potřebovali jsme ještě barevný výkres, šablonu a akrylové barvy. No a výsledky na sebe nenechaly dlouho čekat – naše společná chodba vykvetla povedenými květy krokusů.
Práce v projektu Začít spolu je především o souvislostech, mezipředmětových vztazích a zážitkovém učení. A zážitek ze společné práce naši druháci opravdu měli. „Líbila se mi hlavně ta zajímavá technika v ateliéru a také úniková hra,“ vyjádřila své pocity Zorka Moškořová a pokračovala: „O všem budu doma vyprávět rodičům.“ Po dlouhé distanční výuce je společný zážitek a pozitivní emoce při výuce to nejcennější, co můžeme našim žákům připravit. Renata Spustová