Když žák učí učitele…

Poslední dobou se na stránkách naší školy v sekci Novinky z výuky mnoho příspěvků neobjevuje. My ale učíme. Učíme on-line. Počítač se nám stal prostředníkem a rovnocenným parťákem. Přestože komunikujeme na dálku, máme k sobě blízko. Mí třeťáci a jejich rodiče mě o tom stále přesvědčují. Když jsem před pár týdny zadala téma Letošní Velikonoce tak trochu jinak, překvapilo mě, s jakou kreativitou děti k úkolu přistoupily. Každé z dětí to pojalo po svém. Originální nápady. Nikdo neopisoval, každý zpracoval téma tak, jak to cítil, vnímal, prožil – jednoduše po svém. A tak jsem si prolistovala velikonoční deník, prohlédla komiksové zpracování Velikonoc i leporelo, nahlédla do vyzdobených domácích velikonočních ateliérů, svoji osobní mini kuchařku obohatila o řadu receptů, společně s dětmi znovuobjevila krásu jarního herbáře…  Výstupy doprovázely fotky, audio a video záznamy.

Dnes další téma Můj oblíbený obratlovec. A opět vstupuje do hry žák, který s lehkostí a odvahou představí poletušku, rodinku kakariki, sliznatku, výra Bubo bubo, kolibříka, vydru, surikaty, žirafy… přiznávám, o některých prezentovaných obratlovcích jsem do dnešního dne skutečně neměla tušení.

Centra aktivit se přesunula ze třídy do vašich domácností. Děkuji, že své děti v tvořivosti podporujete. Učíme se navzájem a jsme v tom spolu.